در این مطلب قصد داریم به نحوه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس بپردازیم. همان طور که می دانید دزدگیرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها امکانات و مزایای مختلفی را شامل حال شما می کنند. با اطلاع از عملکرد دزدگیر GSM وایرلس به مزایای آن نیز پی خواهید برد.

عملکرد دزدگیر GSM وایرلس

عملکرد دزدگیر GSM وایرلس به چه صورت است و چگونه امنیت محیط را تامین می کند ؟ در روزگاری زندگی می کنیم که برای محافظت از خود و عزیزان مان باید از وسایل و تجهیزات ایمنی استفاده کنیم زیرا تعداد سرقت ها روز به روز در حال افزایش است و سارقان روش های زیادی را برای دزدی پیدا می کنند. به همین دلیل است که سیستم های حفاظتی نیز دائما در حال بروز شدن و ایمن تر شدن هستند. دزدگیر GSM نوعی از دزدگیر می باشد که به عنوان دزدگیر اماکن شناخته شده و قابل نصب در مکان های مختلف مانند ادارات ، مجتمع های تجاری ، مسکونی و رفاهی است. همچنین نصب آن در مکان های امنیتی نیز توصیه می شود. در ادامه با عملکرد دزدگیر GSM وایرلس آشنا خواهیم شد.

دزدگیر GSM دارای نوعی سیستم است که از طریق شبکه تلفن همراه کار می کند. به این صورت که اگر هر گونه خطری را در محیط احساس کرد سریعا با یکی از شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه خود تماس می گیرد و آن ها را از بروز خطر مطلع می کند. این سیستم برای مکان هایی مناسب است که فاقد خط تلفن ثابت هستند. این دزدگیرها با یک سیمکارت فعالیت خود را شروع می کند و شما می توانید شماره های ضروری از جمله مرکز پلیس ، آتش نشانی ، شماره خودتان و یکی از افراد مورد اعتماد را در آن ذخیره کنید. در مطالب گذشته ذکر کردیم که سیستم های دزدگیر دارای دو نوع تلفن کننده ثابت و سیمکارتی هستند که در حال حاضر نوع سیمکارتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

عملکرد دزدگیر GSM وایرلس چه زمانی فعال می شود ؟

دزدگیرها قابلیت نصب سنسورهای مختلف را دارند. به این معنی که شما می توانید سنسورهای دود ، تردد غیر عادی ، شکست شیشه ، حریق و … را بر روی آن ها نصب کنید. دزدگیر GSM زمانی فعال می شود و با شماره تلفن های مورد نظر تماس برقرار می کند که متوجه تغییری در درجه حرارت محیط شده باشد. به این معنی که آتش سوزی در محل رخ داده و دمای محیط در حال افزایش است. سایر سنسورها نیز در زمان تردد های غیر عادی مانند رفت و آمد سارق به محل فعال می شوند.

لازم به ذکر است که نصب سنسورها باید بر اساس شرایط محیط باشد. به طور مثال شما نباید سنسور تردد غیر عادی در مکان های پر رفت و آمد نصب کنید چون زیاد بودن میزان تردد سبب می شود سنسور آن را غیر عادی تشخیص داده و دائما هشدارهای کاذب را به صدا در بیاورد. همچنین اگر حیوان خانگی مانند سگ در منزل دارید نباید سنسور را در نزدیکی او نصب کنید. بهترین مکان برای نصب سنسور تردد غیر عادی مکان های خلوت است.

مزایای دزدگیر GSM چیست ؟ 

کنترل محیط از راه دور

دزدگیر GSM از طریق سیمکارت فعال می شود و این امر یکی از مزیت های مهم آن در سیستم امنیتی به حساب می آید. به این دلیل که سیستم های تلفن کننده از طریق خط ثابت قابلیت ارسال و دریافت پیامک را ندارند. اما زمانی که شما از دزدگیرهای پیشرفته مانند GSM استفاده می کنید این اختیار را دارید که در صورت عدم حضور در مکان مورد نظر نیز با ارسال پیامک از وضعیت آن مطلع شوید.

نحوه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس

نصب سریع و آسان

شما در هنگام نصب سیستم دزدگیر GSM نیازی به داشتن اطلاعات فنی در خصوص سایر دزدگیرها نخواهید داشت. زیرا نصبی آسان و به دور از پیچیدگی دارد. این نوع از دزدگیرها به صورت بی سیم طراحی شده اند که علاوه بر نصب آسان دارای زیبایی و جلوه بی نظیر نیز می باشند. اگر به دکوراسیون داخلی محل زندگی یا کار اهمیت می دهید نصب دزدگیر GSM برای شما مفید خواهد بود.

قابلیت استفاده از خط تلفن ثابت

عملکرد دزدگیر GSM وایرلس علاوه بر سیمکارت از طریق خط تلفن ثابت نیز امکان پذیر است اما استفاده از این قابلیت معایبی دارد. اغلب سارقین در حین ورود به منزل اقدام به قطع کردن خط تلفن می کنند. اگر شما از سیستم تلفن ثابت استفاده کرده باشید دزدگیر قطع خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود نوع سیمکارتی آن را فعال کنید.

مناسب برای مکان هایی مانند پارکینگ ، انبار و …

در برخی از مکان ها مانند انبارها ، کلبه ها و … قابلیت سیم کشی وجود ندارد و نمی توان از دزدگیرهای با سیم استفاده کرد. به همین دلیل توصیه می شود از دزدگیرهای GSM استفاده کنید چون نیازی به سیم کشی ندارند و در کوتاه ترین زمان ممکن نصب می شوند .

قابلیت گوش دادن به صدای محیط

در بالا اشاره کردیم که اگر یکی از سنسورها تحریک شود دزدگیر به حالت اورژانس تبدیل می شود و هشدار آن فعال می شود. در این شرایط است که با شماره تلفن های ذخیره شده تماس می گیرد. یکی از مزیت های مهم این سیستم این است که شما می توانید از طریق میکروفن به صداهای محیط گوش دهید.

طریقه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس

3 روش برای جلوگیری از ایجاد هشدار کاذب

پس از اینکه به نحوه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس پرداختیم نوبت به بررسی یک مورد مهم می رسد. بسیاری از مشتریان از ایجاد هشدار و آلارم های کاذب توسط دزدگیر شکایت می کنند و اذعان دارند که در صورت امن بودن محیط نیز دزدگیر به صدا در می آید و آسایش آن ها را برهم می زند. در این بخش به 3 روش مهم برای جلوگیری از ایجاد هشدارهای کاذب توسط سیستم دزدگیر می پردازیم.

نگهداری حیوانات خانگی در محل مخصوص

یکی از مواردی که سبب می شود تا دزدگیر خانه دائما به صدا در بیاید تردد بیش از حد حیوان خانگی در جلوی سنسور است. زیرا دزدگیر حرکت حیوان خانگی را غیر عادی تشخیص داده و هشدار را فعال می کند. برای جلوگیری از این مشکل دو راهکار وجود دارد. اولین راهکار این است که حیوان خانگی را در مکان مورد نظر نگهداری کنید و از پرسه زدن مداوم آن در خانه جلوگیری کنید. دومین راهکار این است که از سنسورهای مخصوص تشخیص حرکات حیوان خانگی استفاده کنید. این سنسورها وزن خاصی را برای حرکت در نظر می گیرند و زمانی هشدار خود را فعال می کنند که وزن تشخیص داده شده از حیوان خانگی بیشتر باشد.

بسته نگهداشتن درب و پنجره

هنگامی که دزدگیر فعال است و اصطلاحا مصلح است نسبت به باز بودن درب و پنجره نیز واکنش نشان می دهد. در مواقعی دیده شده که وزش باد و طوفان سبب شده تا هشدار فعال شود و به صدا دربیاید. بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل بسته نگه داشتن درب و پنجره است.

چک کردن باطری و تعویض دوره ای آن

باطری های دزدگیر عمر بالایی دارند و اغلب آن ها تا مدت 5 سال دارای عملکرد عالی خواهند بود. اما زمانی که باطری در حال ضعیف شدن است دائما هشدار کاذب آن فعال می شود. توصیه می کنیم هر چند ماه یکبار اقدام به بررسی باطری و عملکرد آن کنید تا از بروز هشدارهای کاذب جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *