آیا میدانید معیارهای انتخاب آیفون تصویری چیست و در هنگام خرید باید چه مواردی را مد نظر داشته باشیم ؟ خرید آیفون تصویری کاری تخصصی نیست اما باید حتما دارای اطلاعاتی در این خصوص باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین معیارهای انتخاب آیفون تصویری آشنا کنیم.

معیارهای انتخاب آیفون تصویری

مهم ترین معیارهای انتخاب آیفون تصویری شامل داشتن حافظه داخلی ، دوربین دید در شب ، قابلیت انتقال تماس ، برقراری ارتباط بین واحد ها و … است. در سال های نه چندان دور ، مهم ترین کار آیفون ها ، باز کردن درب بود. اما امروزه می توان به عنوان یکی از ابزارهای امنیتی از آیفون های تصویری استفاده کرد. زیرا قابلیت فیلم برداری دارند و در صورتی که از محل مورد نظر سرقتی صورت بگیرد شما می توانید چهره سارق را تماشا کنید.

نمونه های جدید آیفون های تصویری فاقد گوشی هستند .به این صورت که ظاهری مانند تبلت دارند و با دکوراسیون های جدید و مدرن هماهنگ هستند. قطعا قیمت این آیفون ها از مدل گوشی دار گران تر است. ابعاد مانیتورهای آیفون تصویری بین 2.5 تا 10 اینچ است .مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم جزو ضروری ترین معیارهای انتخاب آیفون تصویری می باشند.

داشتن حافظه داخلی و خارجی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که آیفون های تصویری نسل جدید دارند وجود حافظه داخلی در آن هاست. این امر باعث می شود تا شما بتوانید فیلم های 15 ثانیه ای از محل را ضبط کنید. همان طور که اشاره کردیم در حال حاضر آیفون های تصویری می توانند به عنوان یک ابزار امنیتی عمل کنند. برخی از مدل های موجود از برندهای معتبر امکان اضافه کردن کارت حافظه را نیز دارند. در هنگامی که شما در منزل حضور ندارید و سرقت اتفاق بیفتد می توانید با مرور فیلم هایی که آیفون تصویری ضبط کرده اقدام به شناسایی چهره او کنید.

قابلیت انتقال تماس

منظور از قابلیت انتقال تماس این است که اگر شما در منزل حضور نداشته باشید می توانید آیفون تصویری را به نحوی تنظیم کنید که اگر شخصی زنگ واحد شما را فشار داد واحد دیگر زنگ بخورد. این امکان در مواقعی که منتظر رسیدن بسته پستی هستید و یا یک مهمان عزیز دارید می تواند کاربرد داشته باشد. البته توجه داشته باشید که زنگ واحد خود را به واحد مورد اعتماد منتقل کنید.

قابلیت انتقال تماس

پنل درب باز کن خارجی

از دیگر معیارهای انتخاب آیفون تصویری داشتن پنل درب باز کن به شکل توکار یا روکار است. این پنل ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که دارای عملکردهای متفاوت از یکدیگر هستند. انواع پنل درب بازکن شامل نگهبانی ، کدینگ و چند واحدی می باشد که در تمام واحدهای مسکونی از نوع چند واحدی آن استفاده می شود .

 دوربین با کیفیت

وجود دوربین در آیفون های تصویری از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. دوربین هایی که بر روی آیفون های تصویری نصب می شوند غالبا دارای قابلیتی به نام دید در شب هستند. در مطالب گذشته به معرفی و بررسی این قابلیت و تاثیر آن بر قیمت آیفون تصویری پرداخته ایم. دوربین آیفون تصویری باید تصاویر را کاملا واضح و شفاف ضبط کند. همچنین زاویه داشتن دوربین می تواند منطقه وسیع تری را تحت پوشش قرار دهد.

قابلیت ارتباط بین واحدها

قابلیت ایجاد ارتباط داخلی به عنوان ” اینترکام ” شناخته می شود. این قابلیت به این معنی است که شما می توانید انتخاب واحد مورد نظر توسط آیفون با او ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر ارتباط با واحدهای دیگر می توانید با واحد نگهبانی نیز ارتباط بگیرید. این ارتباط از نوع صوتی است و به شکل تصویری نمی باشد.

پشتیبانی از سیستم دو پنلی

منظور از سیستم دو پنلی این است که شما می توانید توسط یک درب باز کن ، دو درب را باز کنید. اگر در مکانی زندگی می کنید که دارای دو درب است می توانید برای سهولت در کار از این آیفون ها بهره مند شوید. اما این موضوع به این معنا نیست اگر محل زندگی یا کار شما دارای یک درب است نمی توانید از سیستم های دو پنلی استفاده کنید. بلکه مکان هایی که دارای یک درب هستند می توانند از پنل بعدی برای نصب دوربین های مدار بسته کمک بگیرند و به صورت لحظه ای تمام تصاویر را به صورت زنده مشاهده کنند.

قابلیت باز کردن درب پارکینگ

در سال های گذشته تنها راه باز کردن درب پارکینگ استفاده از ریموت بود. اما امروزه به دلیل استفاده از تکنولوژی های مدرن در ساخت آیفون های تصویری می توانید جک های پارکینگی را نیز با فشار دادن یک دکمه بر روی پنل داخلی آیفون تصویری باز کنید. این قابلیت در مواقعی که ریموت را گم کرده اید و یا عملکرد خود را از دست داده است مناسب می باشد.

قابلیت باز کردن درب پارکینگ

قابلیت انتخاب زنگ

یکی از ویژگی های آیفون تصویری جدید این است که شما می توانید زنگ آن را انتخاب کنید. در نمونه های قبلی آیفون های تصویری شما هیچ اختیاری در انتخاب زنگ نداشتید زیرا این آیفون ها دارای یک آهنگ پیش فرض بودند که امکان تغییر آن ها وجود نداشت. اما در حال حاضر شاهد وجود چند آهنگ با ملودی های مختلف در آیفون ها هستیم که می تواند به شما حق انتخاب دهد.

داشتن منو دو زبانه

برای برخی از افراد وجود منو دو زبانه اهمیت زیادی ندارد و جزو معیارهای انتخاب آیفون تصویری محسوب نمی شود. اما افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و یا تازه از خارج برگشته اند و نمی توانند ارتباط خوبی با زبان فارسی برقرار کنند می توانند آیفون هایی را انتخاب کنند که دارای منو دو زبانه است. این منو قادر است تاریخ و ساعت را علاوه بر زبان فارسی به زبان انگلیسی نیز نشان دهد. داشتن منو دو زبانه به عنوان یک آپشن تلقی می شود و آیفون هایی که دارای این قابلیت هستند معمولا از قیمت بالاتری برخوردارند.

وجود آهن ربا در گوشی

حتما تا به حال برای شما پیش آمده که افتادن گوشی از بدنه آیفون باعث صدمه دیدن آن شده است. در حال حاضر نوعی از آیفون تصویری طراحی و تولید شده که دارای آهن ربا در بدنه می باشد و از افتادن گوشی جلوگیری می کند.

قابلیت اتصال به دزدگیر اماکن

یکی از قابلیت هایی که یک آیفون تصویری هوشمند باید داشته باشد قابلیت اتصال به دزدگیر اماکن می باشد. آیفون تصویری می تواند به عنوان یکی از ارکان اصلی در خط اول امنیت خانه و محل باشد و تکمیل کننده دزدگیر خانه. با این اتصال تمامی اتفاقاتی که دوربین آیفون تصویری ضبط می کند در یک هارد درایو ذخیره شده و در زمان بروز حادثه می توانیم از استفاده کنیم تا متوجه اتفاقاتی که افتاده است بشویم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *