ویژگی دزدگیر خانه خوب چیست ؟ در دنیای امروز به دلیل افزایش تعداد سرقت ها از خانه ها و اماکن باید تهمیدات ویژه ای برای حفاظت آن ها بیندیشیم. در حال حاضر دو روش برای تامین امنیت خانه وجود دارد که می توان به دوربین مداربسته و دزدگیر اشاره کرد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از گزینه دوم استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی ویژگی دزدگیر خانه خوب پرداخته ایم.

ویژگی دزدگیر خانه خوب

در خصوص ویژگی دزدگیر خانه خوب می توان به قابلیت کنترل از راه دور ، سیستم تلفن کننده و  … اشاره کرد که هر کدام از آن ها سهم عمده ای در تامین امنیت خانه دارند. دزدگیرها در سطوح مختلف برای فروش در دسترس هستند که وجود ویزگی ها و مزایای متفاوتی از یکدیگر دارند. قطعا هر چه مزایای آن بیشتر باشد باید انتظار امنیت بیشتری نیز داشته باشیم. ویژگی دزدگیر خانه خوب و قیمت آن رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند زیرا هر چه دزدگیر پیشرفته تر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر است.

بی سیم بودن

بی سیم بودن و سیمی بودن دزدگیرها سبب می شود تا حق انتخاب داشته باشید. اغلب افراد دزدگیرهای بی سیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند در هر مکانی که مد نظر دارند آن ها را وصل کنند. همچنین این دزدگیرها قابلیت جابجایی دارند و برای نقل و انتقال آن ها نیازی به تعویض کابل کشی نیست. دزدگیرهایی که از کابل استفاده می کنند به راحتی توسط سارقین قطع می شوند و عملکرد خود را از دست می دهند. قیمت دزدگیرهای بی سیم بیشتر از سیمی است اما اگر بخواهیم هزینه کابل کشی را مد نظر قرار دهیم متوجه می شیم که خرید نوع بی سیم می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد چون مزایای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت کنترل از راه دور

مهم ترین ویژگی دزدگیر اماکن خوب ، قابلیت کنترل از راه دور است. این نوع از سیستم ها قادر هستند تا در صورت وقوع خطراتی از جمله آتش سوزی ، سرقت و … به وسیله تماس و ارسال پیامک شما را مطلع کنند. همچنین در زمانی که شما در خانه حضور ندارید با ارسال پیامک و یا شنیدن صدای محیط می توانید از امنیت آن مطلع شوید. این قابلیت ها به شما کمک می کند تا در غیبت های طولانی مدت نگران سرقت از منزل و سایر خطرات نباشید.

سیستم تلفن کننده

برخی از دزدگیرها دارای سیستم تلفن کننده و برخی دیگر فاقد آن می باشند. در حال حاضر دزدگیرهایی که دارای سیستم تلفن کننده هستند از محبوبیت بیشتری برخوردارند. سیستم های تلفن کننده در دو صورت کار می کنند که می توان به تلفن ثابت و سیم کارت اشاره کرد. معمولا نوع سیم کارتی آن قابلیت های بیشتری شامل ارسال پیامک دارد و می تواند در هنگام وقوع خطر علاوه بر ارسال پیامک ، با شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه داخلی خود با مراکز پلیس ، آتش نشانی و … تماس بگیرد.

باتری پشتیبان

ویژگی دزدگیر خانه خوب داشتن باتری پشتیبان است. قطع شدن برق به طور طبیعی یا در هنگام ورود سارق به منزل سبب می شود تا دزدگیر از کار بیفتد. اما وجود باتری های پشتیبان این مشکل را حل می کند و موجب می شود تا به محض قطع برق ، دزدگیر کار خود را ادامه دهد. باتری ها دارای عمر طولانی و غالبا 5 سال می باشند و خراب شدن آن ها می تواند مشکلات زیادی از جمله هشدارهای کاذب را ایجاد کند. در مطالب گذشته به بررسی دلایل هشدارهای کاذب در دزدگیر و راه های برطرف کردن آن ها پرداختیم. باتری پشتیبان می تواند در صورت قطع برق تا 24 ساعت از دزدگیر پشتیبانی کند.

باتری پشتیبان

سنسور چشمی

تمام دزدگیرها باید دارای سنسور چشمی باشند. انواع سنسور دزدگیر مانند دستگاه دزدگیر از نوع سیمی و بدون سیم عرضه می شوند که تهیه نوع بی سیم آن توصیه می شود. سنسورهای مختلفی برای محافظت و ایمنی از محیط زندگی شما وجود دارد که می توان به سنسور شکست شیشه ، سنسور تشخیص دود ، سنسور حرکات غیر عادی و … اشاره کرد. این سنسورها قادر هستند تا با مشاهده کوچک ترین خطر اقدام به ارسال هشدار کنند. برخی از سنسورها نسبت به باز شدن پنجره نیز حساس هستند و به نام سنسورهای مگنتی از آن ها یاد می شود.

مشکل متداول !

یکی از مشکلات متداول که در بین دزدگیرهای خانه وجود دارد هشدار های کاذب است. این موضوع باعث می شود تا آسایش ساکنین از بین برود. در این بخش به برخی از مهم ترین دلایل هشدار کاذب در دزدگیر خانه و اماکن اشاره می کنیم. واقعیت این است که اغلب هشدارها به دلیل اشتباهاتی است که سنسورها مرتکب آن می شود. به طور مثال اگر از سنسورهای تشخیص حرکت استفاده می کنید و حیوان خانگی در خانه دارید احتمال بروز هشدار کاذب افزایش پیدا می کند. زیرا اگر حیوان خانگی در جلوی سنسور پرسه بزند ، سنسور به سرعت تشخیص خود را توسط هشدار و چراغ چشمک زن قرمز اعلام می کند.

محل نصب دزدگیر از اهمیت زیادی برخوردار است. روشن بودن پنکه در برابر دزدگیر ، وزش باد و تکان دادن پرده ها و بسیاری از عوامل پیش پا افتاده دیگر سبب هشدارهای کاذب در دزدگیر خانه خواهد شد. توصیه می کنیم دزدگیر را در محل مناسب و به دور از عوامل کاذب نصب کنید. اگر حیوان خانگی در منزل دارید باید از سنسورهای مخصوص آن ها استفاده کنید.

مشکل متداول !

قیمت و برند دزدگیر خانه

ویژگی دزدگیر خانه خوب شامل قیمت و برند نیز می شود. معمولا قیمت دزدگیرها بر اساس مزایا و ویژگی هایی که دارند تعیین می شود و هر چه مزایای بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. در حال حاضر برندهای معتبر در ایران و سایر کشورها مشغول طراحی و تولید سیستم های محافظتی مانند دزدگیر هستند که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند. توصیه می شود قبل از خرید دزدگیر خانه و دزدگیر اماکن با یک فرد متخصص مشورت کنید تا نکات لازم را به شما یادآور شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *