کاربرد حافظه آیفون تصویری

تقریبا همه ی ما با کاربرد حافظه آیفون تصویری آشنا هستیم. در گذشته از کوبه و … در جلوی درب خانه ها استفاده می شد. در عصر حاضر از آیفون های تصویری به جای آن ها استفاده می گردد البته که آیفون های صوتی قبل از آیفون های تصویری آمد و می توانست صدای فرد پشت آیفون را به فرد درون خانه منتقل کند اما این انتقال تا جایی پیش رفت که علاوه بر صدا تصویر فرد مربوطه نیز منتقل می شود. در این آیفون ها اگر حافظه داخلی وجود داشته باشد می توان تصاویر را ضبط کرد. در ادامه این مقاله با کاربرد حافظه آیفون تصویری آشنا خواهید شد.

کاربرد حافظه آیفون تصویری چیست ؟

کاربرد حافظه آیفون تصویری امروزه بسیار ملموس گشته است. به طور کلی حافظه آیفون تصویری به سه دسته تقسیم می شود. آیفون تصویری ها یا فقط به صورت حافظه داخلی تصاویر را ثبت و ضبط می کنند یا اینکه یک حافظه خارجی درون آن ها جاگذاری می شود. حالت سوم زمانی است که هم حافظه داخلی دارند هم این که دارای حافظه خارجی می باشند. این دسته بندی در حافظه آیفون تصویری ها دارای یک مزیت می باشد  و آن هم این است که این آیفون ها را فرد خریدار می تواند با توجه به بودجه ی خود خریداری کند.

مسلما قیمت آیفون تصویری در موارد حالت سوم از دیگر آیفون ها گران تر است. زمانی که یک آیفون تصویری را می خرید که دارای حافظه است در واقع امنیت خانه شما و همچنین مکانی که آیفون شما آن را تحت پوشش قرار می دهد بالاتر می رود. کاربرد حافظه آیفون تصویری به این صورت است که با گرفتن عکس و فیلم در زمان سرقت به شما و پلیس کمک کند.

هر چند که این کاربرد ها باعث شده که  آیفون تصویری ها با توجه به نوع حافظه ذخیره سازی خود و همچنین صفحه نمایش رنگی خود قیمت های متفاوت و بالایی داشته باشند. اگر آیفون های تصویری از حافظه خارجی بالایی پشتیبانی کنند و همچنین توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن بالا را داشته باشند امنیت خانه بالاتر می رود. زیرا رزولوشن هرچقدر بالاتر باشد کیفیت تصاویر دریافتی بیشتر است و قدرت تشخیص را برای پلیس بالاتر می برد. از این طرف برای اینکه این تصاویر حجم بالایی دارند بهتر است که این آیفون ها دارای حافظه تصویری داخلی بالا باشند و علی الخصوص حافظه خارجی بالایی را پشتیبانی کنند. همچنین وجود دزدگیر اماکن در کنار آیفون تصویری نیز می تواند این امنیت را افزایش دهد. حال که با کاربرد حافظه آیفون تصویری تا حدودی آشنا شدید در ادامه به بررسی انواع آیفون های تصویری می پردازیم.

کاربرد حافظه آیفون تصویری چیست ؟

تاریخچه آیفون های تصویری و انواع آن ها

آیفون های تصویری با حافظه جانبی

اولین واردات آیفون تصویری حافظه دار در ایران مربوط به تولیدات شرکت کوماکس بود‌. این نوع قابلیت را کوماکس در آیفون های تصویری سیاه و سفید خود گذاشته بود. نمونه هایی از اولین آیفون ها که این قابلیت را داشتند مدل های DPV-4PN و DPV-4HP و … بودند.  حجمی که این نوع از آیفون ها می توانستند ذخیره کنند در مقایسه با مدل های امروزی بسیار پایین بود. این مدل ها قابلیت ذخیره ی تصاویر تا شصت و هشت عکس را داشتند.

یکی از معایب این نمونه از دستگاه ها این بود که شما نمی توانستید از این تصاویر خروجی بگیرید و  در جای دیگری آن ها را ذخیره کنید و فقط این تصاویر در خود نمایشگر آیفون تصویری دیده می شدند. زمانی که حافظه این آیفون ها پر می شد ، به این گونه عمل می کردند که آخرین عکس گرفته شده را جای اولین عکس قرار داده و به همین ترتیب عکس ها مرتبا جایگزین می شدند. درواقع سری های قبلی کامل پاک و سری جدید جای آن ها را می گرفتند.

آیفون های تصویری با حافظه داخلی

تفاوت این نمونه از آیفون های تصویری با مدل قبل این بود که این آیفون ها تا صد و بیست و هشت عکس را هم سیو می کردند. عکس افراد در حافظه سیو می شد و شما می توانستید بعد ها با رفتن به منوی این دستگاه عکس های موردنظر را ببینید. علاوه بر ثبت عکس ، ساعت و تاریخ ثبت عکس نیز ذخیره می شد. یکی از مزایای این دستگاه ها این بود که با رفتن به منو دستگاه ، علاوه بر دیدن عکس و تاریخ عکس مورد نظر می توانستید به صورت دستی عکس ها را حذف کنید و خود دستگاه عکس ها را پاک نمی کرد. این آیفون ها نیز به مانند آیفون های اولیه کوماکس که حافظه جانبی داشتند نمی توانستند عکس ها را به یک حافظه دیگر منتقل کنند و فقط شما از طریق نمایشگر این آیفون ها می توانستید آن ها را ببینید. اولین سری این آیفون ها  CDV-71AM  ، CDV-72BE و … بود.

آیفون های تصویری با حافظه داخلی

آیفون تصویری ها با قابلیت فیلمبرداری

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، قابلیت های بیش تری به آیفون تصویری اضافه شد . به مرور آیفون هایی به بازار آمدند که علاوه بر عکس برداری و ذخیره ی عکس ها ، قابلیت فیلمبرداری و ذخیره کردن فیلم ها را هم داشتند . به عبارتی در این آیفون ها کاربرد حافظه آیفون تصویری نسبت به نسخه های قبلی بیش تر بود. حافظه های اولین آیفون های تصویری که قابلیت ضبط فیلم را داشتند به هشت گیگا بایت می رسید .  در این آیفون ها هنگامی که دستگاه روشن می شد شروع به ضبط کردن فیلم و یا عکس گرفتن می کرد و این کار را تا بیست ثانیه انجام می داد .

نتیجه گیری

امنیت از مهم ترین مسائل روی کره زمین می باشد . به همین دلیل است که روزانه دستگاه های امنیتی مانند دزدگیر خانه پیشرفته تر و بهتر از قبل می شوند. حافظه های درون آیفون های تصویری امنیت خانه ها را بالاتر می برند زیرا توانایی ثبت فیلم و عکس را دارند و این فیلم ها و عکس ها به پلیس در دستگیری سارقین کمک خواهند کرد. حافظه های آیفون تصویری به صورت “جانبی” ، “داخلی” یا “جانبی و داخلی” می باشد. حافظه دار بودن این دستگاه ها موجب بالا رفتن قیمت آنها نسبت به دیگر آیفون ها شده است. البته که کاربرد حافظه آیفون تصویری آنقدر مهم است که قیمت آن ها منطقی به نظر می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *