در این مطلب به آموزش نصب آیفون تصویری خواهیم پرداخت. نصب صحیح این دستگاه و دانستن نکات طلایی در هنگام نصب می تواند از بروز بسیاری از ایرادات مانند ضعیف بودن صدا جلوگیری کند. اغلب متخصصین و تکنسین هایی که در این زمینه فعالیت می کنند با آموزش نصب آیفون تصویری آشنایی کامل دارند و تلاش می کنند تا این وسیله رفاهی را به بهترین شکل نصب کنند.

آموزش نصب آیفون تصویری

آموزش نصب آیفون تصویری به علاوه نکات مهم درباره آن را با یکدیگر بررسی می کنیم. در حال حاضر نصب آیفون در مجتمع های مسکونی که دارای تعداد واحدهای زیاد هستند تبدیل به یکی از ضروریات شده است. زیرا آیفون به عنوان یک وسیله رفاهی شناخته می شود که نبودن آن می تواند مشکلات زیادی اعم از کاهش ضریب امنیت را به همراه بیاورد. قبل از اینکه به آموزش نصب آیفون تصویری بپردازیم باید نکات مهم و طلایی را در این خصوص به شما عزیزان گوشزد کنیم.

مهم ترین نکات قبل از نصب آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری یک کار تخصصی است و توصیه ما به شما این است که نصب آن را به عهده شرکت بگذارید. شرکت ها و برندهای معتبر مانند تابا ، تکنما و … دارای نیروهای آموزش دیده هستند و می توانند با مراجعه به محل در زمان کوتاه اقدام به نصب این وسیله کنند. توصیه می کنیم که آیفون تصویری را از برندهای خوش نام تهیه کنید. زیرا کیفیت محصولات آن ها به مراتب بالاتر از برندهای ناشناخته است.

یکی از مواردی که در هنگام نصب آیفون تصویری حائز اهمیت است تعداد واحدهای مجتمع مسکونی است. در مطالب پیشین اشاره کردیم که اگر تعداد واحدهای یک مجتمع بالا باشد و فاصله زیادی بین پنل داخلی و خارجی آیفون تصویری وجود داشته باشد احتمال ضعیف شدن صدا هست. به این دلیل پیشنهاد می شود که علاوه بر برندهای معتبر از افراد متخصص برای نصب کمک بگیرید.

  • مس به عنوان بهترین متریال برای بکار گیری در سیم های مخصوص آیفون تصویری شناخته شده است. زیرا رسانای قوی است و می تواند امواج و سیگنال های موجود را به بهترین نحو انتقال دهد. پس کابل ها باید از جنس مس باشند.
  • قطر سیم آیفون تصویری از اهمیت زیادی برخوردار است. استانداردترین میزان قطر 0.6 میلی متر است تا بتواند تصویر را به خوبی انتقال دهد.
  • اگر تعداد واحدهای مجتمع مسکونی زیاد است باید برای جلوگیری از ضعیف شدن صدا تمام اتصالات را لحیم کاری کنید.
  • اگر فاصله زیادی بین پنل داخلی و پنل خارجی وجود دارد باید از کابل های کواکسیال استفاده کنید تا شاهد انتقال تصویر با کیفیت عالی در طبقات فوقانی باشیم.
  • کابل ها دارای نویز هستند اما شما می توانید از کابل های فویل دار استفاده کنید تا نویزهای به وجود آمده در کابل تخلیه شوند.

کامل ترین آموزش نصب آیفون تصویری

آموزش نصب آیفون تصویری | نصب اصولی و صحیح

نصب اصولی و صحیح آیفون تصویری چه اهمیتی دارد ؟ اغلب افرادی که در مجتمع های چند طبقه زندگی می کنند اذعان کرده اند که تصاویر دریافت شده از آیفون در طبقات پایینی از کیفیت بهتری برخوردار است اما هر چه به طبقات بالاتر نزدیک می شویم شاهد افت کیفیت صدا و تصویر هستیم. این مساله نشان می دهد که آیفون به طرز اصولی نصب نشده و نکات بسیار مهمی در آن رعایت نگردیده است.

نصب آیفون های چهار سیمه | آیفون های آنالوگ

آیفون های تصویری بر اساس نوع سیم به دو دسته تقسیم می شوند که می توان به آیفون های چهار سیمه و آیفون های هفت سیمه اشاره کرد. در این بخش ابتدا به آموزش نصب آیفون تصویری چهار سیمه اشاره می کنیم و سپس به سراغ آیفون های تصویری هفت سیمه می رویم.

آیفون های چهار سیمه همان آیفون های آنالوگ هستند که در سال های گذشته بسیار پرکاربرد بودند اما از زمانی که آیفون های دیجیتال وارد بازار شدند شاهد کمرنگ شدن این محصول هستیم. اما هنوز هم افرادی وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله بودجه و قیمت آیفون تصویری از آیفون های آنالوگ استفاده می کنند. این آیفون ها دارای چهار سیم هستند که بنا بر نیاز شما این چهار سیم جابجا می شوند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. در هنگام نصب آیفون تصویری چهار سیمه باید بدانید که ترتیب و جایگاه سیم ها از 4 به سمت 1 خواهد بود.

  • سیم شماره 1 : وظیفه سیم شماره 1 رفت و برگشت صدای افراد می باشد. همچنین صدای زنگ و باز کردن درب نیز از وظایف این سیم به شمار می رود.
  • سیم شماره 2 : سیم شماره 2 در آیفون های آنالوگ به عنوان منفی شناخته می شوند.
  • سیم شماره 3 : سیم شماره 3 بر خلاف سیم قبلی به عنوان مثبت در سیستم شناسایی می شود.
  • سیم شماره 4 : سیم شماره 4 به عنوان مثبت در آیفون های تصویری آنالوگ معرفی شده است.

آموزش نصب آیفون تصویری چهار سیمه

آموزش نصب آیفون تصویری چهار سیمه در مجتمع های مسکونی

آیفون های تصویری در ساختمان های تک واحدی نسبت به چند واحدی نصب راحت تری دارند. به این معنی که در نصب آن ها هیچ گونه سوئیچری نیاز نیست بلکه فقط کافیست تا چهار سیم را پنل بیرونی به پنل داخلی نصب کنید. پس از اینکه سیم ها بر سر جای خود قرار گرفتند با فشار دادن دکمه زنگ یکی از سیم های 1 یا 2 متصل می شود و زنگ به صدا در می آید.

نصب آیفون های چهار سیمه در مجتمع های چند واحدی متفاوت است. زیرا برای هر واحد مسکونی نیاز به سوئیچر داریم. پس لازم است تا یکی از سیم های منفی از پنل آیفون را به هر کدام از واحدها سوئیچ کنیم تا با فشار دادن دکمه شاسی صدای زنگ برقرار شود.

نصب آیفون های هفت سیمه

آیفون های هفت سیمه نسبت به آیفون های چهار سیمه از رواج کمتری در ایران برخوردار هستند. نحوه سیم کشی در این نوع از آیفون ها مانند آیفون های صوتی و معمولی است و غالبا از کابل های 0.6 قطر استفاده می شود. در حال حاضر تنها برندی که در ایران به تولید آیفون تصویری هفت سیمه می پردازد برند تکنما می باشد. سیستم آیفون تصویری هفت سیمه نسبت به آیفون تصویری چهار سیمه مزایا و معایبی دارد . به طور مثال در نصب آیفون های هفت سیمه نیازی به سوئیچر نداریم زیرا این آیفون دارای تعداد بیشتری از رشته های سیم است. یکی از مهم ترین مزایای آیفون های هفت سیمه نسبت به چهار سیمه کیفیت بهتر صدای آن است. چون بر خلاف آیفون های چهار سیمه ، یک سیم وظیفه صدای رفت و دیگری وظیفه صدای برگشت را بر عهده دارد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *